Ruch Światło-Życie Diecezji Drohiczyńskiej

OMDB (II turnus)

Oaza Młodszych Dzieci Bożych już za nami. Ostatni dzień oazy był równie aktywny jak poprzednie. Dzień rozpoczęliśmy poranną Eucharystią. Tego dnia mieliśmy możliwość uczestniczyć w szkoleniu z pierwszej pomocy, na którym dowiedzieliśmy się jak pomóc drugiemu człowiekowi w sytuacji zagrożenia życia. Kolejną atrakcją była wata cukrowa. Każdy chętny mógł nie tylko jej skosztować, ale również samodzielnie ją wykonać- była to niesamowita frajda nie tylko dla dzieci, ale również (a może zwłaszcza) dla animatorów.
Tego dnia rozważaliśmy tematykę sakramentu małżeństwa.

Popołudniu rozpoczęliśmy przygotowania do długo wyczekiwanego przez wszystkich punktu oazy- uroczystej AGAPE. Wszystko było takie wyjątkowe- piękne dekoracje sali, uroczyste stroje, smakołyki. Szczególnym momentem kolacji był konkurs „Mam talent”, gdzie wszyscy chętni mogli zaprezentować posiadane umiejętności. Okazało się,że na oazie mamy wspaniałych tancerzy, muzyków, recytatorów, a nawet…. czarodziejkę 😀

Wieczór zakończył się seansem filmowym.

Za ten spaniały czas, wszystkie pozytywne emocje i owoce tych rekolekcji CHWAŁA PANU!

Kolejny dzień oazy za nami… Dziś rozważaliśmy sakrament pokuty, mogliśmy zagłębiać się w

tajemnicę grzechu i Bożego miłosierdzia.

Przeżyliśmy także odwiedziny pana Roberta Derewendy, który opowiadał nam o początkach Ruchu

Światło-Życie.

Jak co dzień spędziliśmy czas nie tylko na wspólnej modlitwie, ale też na zabawie. Główną atrakcją

dzisiejszego dnia było wykonywanie pacynek. Wieczór spędziliśmy w atmosferze wielkiej radości,

tańcząc szlagiery oazowe: Waka waka, Chocolate i „Belgijkę”.

Już od trzech dni przeżywamy Oazę Młodszych Dzieci Bożych w Mielniku. Nasza wspólnota liczy 70 osób.

Podzieleni jesteśmy na 11 grup. Moderatorem oazy jest ksiądz Marek Laszuk. Tematem naszych rekolekcji są

sakramenty święte.

Od pierwszego dnia spędzamy czas bardzo aktywnie. Wczoraj odwiedziliśmy Straż Graniczną. Zobaczyliśmy jak

pracują funkcjonariusze. Najbardziej zainteresowały nas przyrządy jakimi posługują się podczas pracy oraz

wytresowany pies obronno-patrolowy. Po południu zwiedziliśmy stadninę koni w Janowie Podlaskim.

Dzisiaj również nie próżnowaliśmy. Tuż po śniadaniu dzielnie wyruszyliśmy na zwiedzanie Mielnika. Główną

atrakcją była przeprawa promem przez Bug. Odwiedziliśmy także Muzeum Ziemi Mielnickiej, gdzie mogliśmy

obejrzeć filmy dotyczące historii i tradycji miejscowości, w której stacjonujemy. Kolejnym punktem dnia zajęcia

artystyczne z użyciem gliny, na których mogliśmy rozwijać naszą wyobraźnię.

Przesyłamy pozdrowienia z pięknego Mielnika!